
Dovolená snů se může rychle proměnit v noční můru! Asistenční společnosti varují před rostoucím problémem, kdy zahraniční nemocnice cíleně využívají turisty. Češi se bohužel stále častěji setkávají s praktikami jako je nadbytečné vyšetřování, neoprávněné prodlužování hospitalizací či dokonce operace, které lze bezpečně absolvovat až po návratu domů. Tyto nekalé praktiky, označované jako „overtreatment“, vedou k enormnímu navyšování nákladů a zkažené dovolené, přičemž jen za loňské léto bylo řešeno přes 43 tisíc případů zdravotních komplikací českých klientů v Evropě.
Účinnou obranou proti těmto nepříjemnostem je včasné sjednání kvalitního cestovního pojištění a okamžité kontaktování asistenční služby vaší pojišťovny v případě jakýchkoli zdravotních problémů. Asistenční služba vám pomůže vyhodnotit situaci, doporučí ověřené zdravotnické zařízení a zajistí komunikaci s nemocnicí, čímž vás ochrání před nátlakem na platbu předem či zadržováním dokladů. Je klíčové zkontrolovat výši pojistných limitů – pro klidnou dovolenou by měly dosahovat ideálně 5 000 000 Kč a více, aby pokryly veškeré náklady včetně případné repatriace.
Příběhy z praxe bohužel potvrzují závažnost situace: od klientky, které v Egyptě neprávem hrozila operace slepého střeva, přes vážnou nehodu na Korsice vyžadující leteckou repatriaci, až po infarkt v Tunisku s dlouhou hospitalizací a převozem leteckým speciálem. Tyto příklady jasně ukazují, že i v zemích EU, kde sice platí Evropský průkaz zdravotního pojištění (EHIC), je rozsáhlé cestovní pojištění nezbytné pro komplexní finanční ochranu a klid duše. Nenechte se zaskočit nekalými praktikami a zajistěte si ochranu pro svou zdravotní péči v zahraničí ještě před odjezdem!