
Zákazníci ve Velké Británii hlásí rostoucí spokojenost s pojišťovnami, avšak klíčová důvěra a vnímání férovosti nadále vázne. Nejnovější studie odhaluje, že zatímco mladší generace (18-54 let) vykazují rekordní úroveň spokojenosti, starší klienti nad 55 let jsou naopak nespokojeni s praktikami pojišťoven, zejména co se týče spravedlnosti cen. Pojišťovny sice zlepšily loajalitu a transparentnost řešení událostí, ale nedaří se jim přesvědčit zákazníky o skutečné férovosti, což je zásadní pro dlouhodobé vztahy na dynamickém britském pojišťovacím trhu.
Prohlubující se propast v důvěře pramení z jasných požadavků klientů: chtějí věrnostní slevy, ocenění loajality při obnovách a individuální posuzování rizik místo plošných statistik. Ani segment malých a středních podniků (SME) není spokojen a volá po rychlých reakcích, srozumitelných dokumentech a opět – férovém přístupu. Navíc, tragické události jako požár Grenfell Tower a dopady globálních konfliktů ukázaly, že i přes technickou zdatnost pojišťoven, nedostatečná spolupráce a transparentnost při řešení velkých krizí významně poškozuje pověst celého odvětví.
Alarmující je situace v životním pojištění, které výrazně zaostává s pouhými 53 % spokojených klientů a nízkou důvěrou. Pojišťovny proto čelí výzvě: musí jít za rámec pouhého dodržování regulací a aktivně budovat důvěru prostřednictvím maximální transparentnosti cenových úprav a jasného vysvětlování důvodů změn. Jen tak si udrží klienty v silně konkurenčním prostředí. Klíčem je transformovat regulatorní požadavky na konkrétní, srozumitelné a hmatatelné závazky vůči zákazníkům, kteří ocení upřímnost a uznání jejich loajality.