Allianz předpovídá revoluci v bezpečnosti silničního provozu s nástupem autonomních vozidel, očekávaje dramatický pokles nehodovosti. Do roku 2035 by se počet dopravních nehod v Evropě mohl snížit o 20 procent, a do roku 2060 dokonce o více než 50 procent. Již dnes pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) prokazují svůj transformační potenciál; například autonomní brzdící systémy snižují četnost specifických nehod až o 66 procent. Autonomní mobilita tak slibuje nejen vyšší bezpečnost, ale i značné zvýšení komfortu a dostupnosti dopravy pro širokou veřejnost, včetně mládeže, seniorů a osob s hendikepem.
Přestože budoucí přínosy autonomního řízení jsou zřejmé, spotřebitelé v Evropě projevují kombinaci důvěry a opatrnosti. Více než polovina respondentů průzkumu Allianz očekává, že autonomní vozy budou bezpečnější nebo alespoň stejně bezpečné jako ty řízené lidmi, a oceňuje potenciální pohodlí či větší mobilitu. Zároveň však přetrvávají obavy z nespolehlivosti systémů v neočekávaných situacích a touha ponechat si možnost převzít kontrolu nad vozidlem. S menším počtem nehod se proměňuje i pojištění motorových vozidel; i když frekvence škod klesne, hodnota jednotlivých pojistných událostí poroste kvůli složitosti technologií a vyšším nákladům na opravy, což si vyžádá inovativní pojistná řešení a přizpůsobení cenových modelů dle bezpečnostních systémů vozidla.
Pro zajištění bezpečné a důvěryhodné implementace autonomní mobility navrhuje Allianz klíčové priority. Mezi ně patří zavedení jednotného evropského „řidičského průkazu“ pro automatizovaná vozidla, který by stanovil standardizované testovací postupy zahrnující digitální simulace, praktické zkoušky i testy v reálném provozu. Dále je nezbytný jednotný přístup k údajům o nehodách a bezpečnosti z vozidel pro pojišťovny a regulační orgány. Zásadní je také vytvoření společné celoevropské databáze kritických dopravních situací, která by sloužila k objasňování nehod a učení se z téměř-nehod. Tyto kroky jsou klíčové pro budování důvěry veřejnosti a pro udržení vedoucího postavení Evropy v inovacích v oblasti mobility.