Připravte se na šokující zjištění: Češi každoročně prodělávají na stočených tachometrech v ojetých autech astronomických 11,8 miliardy korun! Tato závratná částka pokrývá nejen značné přeplatky za vůz s falešným kilometrovým nájezdem, ale i budoucí, nečekané výdaje za opravy, které by u správně oceněného vozu nebyly nutné. Alarmující je fakt, že podle expertů ze společnosti Cebia, lídra v boji proti těmto podvodům, má stočený tachometr až třetina všech ojetých automobilů na českém trhu.
Finanční ztráty způsobené manipulací s tachometry nejsou výhradou České republiky. V přepočtu na obyvatele se s podobnými škodami potýkáme i v Nizozemsku, kde roční újma dosahuje 18,8 miliard korun. Ještě markantnější situace panuje v Německu, největším evropském trhu s ojetinami, kde manipulace s tachometry způsobují škody dosahující 150 miliard korun ročně. Zde kupující přeplácí průměrně o 75 000 korun, a to zejména kvůli vyššímu podílu prémiových a luxusních vozidel, což jen podtrhuje rozsah tohoto podvodného byznysu.
Buďte obzvláště ostražití u dovezených ojetých aut, kde je riziko stočeného tachometru výrazně vyšší! Přednostně vybírejte seriózní prodejce a vyhněte se podezřelým individuálním dovozům. Podvody se nevyhýbají žádné značce ani modelu, ale častěji se objevují u žádaných, prémiových či luxusních vozidel. Zarážející je, že podvodníci se dnes neomezují jen na dramatické snižování kilometrů; běžné jsou i menší, opakované korekce, které mají za cíl oklamat kupujícího a udržet vůz pod „psychologickou hranicí“. Průměrné stočení tachometru se pohybuje kolem 97 000 km, což pro nic netušícího kupce znamená obrovské finanční břemeno a značné riziko nečekaných oprav.