Britský pojišťovací sektor čelí masivní vlně podvodů, které jej ročně stojí miliardy liber a ohrožují jeho marže. Šokující data z průzkumu platformy Adyen ukazují, že průměrný podvodně uplatněný nárok vyjde pojišťovny na neuvěřitelných 84 000 GBP, přičemž každá sedmá nahlášená událost je považována za falešnou. Devět z deseti pojišťoven odhaduje, že podvody polykají průměrně 2,6 % jejich ročních příjmů. Jádro problému spočívá v zastaralé infrastruktuře: 53 % pojišťoven přiznává, že jejich systémy pro výplaty jsou natolik přežité, že efektivní detekci podvodů vážně omezují, a polovina firem stále spoléhá na pomalé ruční zpracování škod.
Nástup podvodů řízených umělou inteligencí situaci dramaticky zhoršuje – více než polovina vedoucích pracovníků pojišťoven se obává, že AI ztížila prevenci útoků. Tento technologický dluh však neohrožuje jen finanční stabilitu pojišťoven, ale přímo poškozuje i jejich poctivé klienty. Zpráva odhalila, že kvůli zpožděným výplatám se téměř čtvrtina zákazníků (22 %) dostala do dluhů. Obzvláště tvrdě jsou zasaženi mladší spotřebitelé; šokujících 36 % generace Z a 31 % mileniálů bylo nuceno si půjčit peníze, zatímco čekali na plnění. Pomalé procesy se tak stávají hlavním důvodem k odchodu zákazníků, což přiznává 58 % dotázaných pojišťovatelů.
V éře okamžitých transakcí a digitální asistence jsou pojišťovny pod obrovským tlakem dohnat moderní očekávání. Zákazníci dnes posuzují kvalitu služeb primárně podle rychlosti, s jakou obdrží peníze. Pro 58 % pojišťoven je proto uspokojení poptávky po okamžitém vyplácení pojistných plnění hlavní výzvou pro následujících pět let. Společnosti, které dokážou urychleně transformovat své zkostnatělé systémy a implementovat moderní nástroje pro rychlé platby a sofistikovanou detekci podvodů, nejenže ušetří významné peníze, ale především získají zásadní konkurenční výhodu a posílí klíčovou důvěru na dynamickém finančním trhu.