
Zapomeňte na to, že zloději touží jen po hodinkách Rolex! Svět luxusních časomír zažívá dramatický posun v preferencích kriminálníků, kde se značka Cartier stává novou zlatou žílou. Mezinárodní databáze The Watch Register, evidující přes 105 000 odcizených kusů, odhaluje šokující nárůst krádeží Cartier o neuvěřitelných 800 % od roku 2020. Celkové krádeže luxusních hodinek se vyšplhaly na předpandemické maximum, což poukazuje na vzrůstající mobilitu lidí a sofistikovanost zlodějských gangů, kteří se zaměřují na snadno zpeněžitelné a vysoce hodnotné kousky.
Čím je Cartier tak přitažlivý pro zloděje? Za raketovým vzestupem stojí kombinace masivních investic do marketingu a nepopiratelná kulturní prestiž značky. Cartier, patřící pod křídla Richemont SA, utratil téměř 100 milionů dolarů na reklamu, čímž si vydobyl status symbolu touhy, nošeného celebritami i královskými rodinami. Kriminálníci se adaptovali na tento trend a soustředí se na konkrétní modely, jako je ikonický Cartier Tank, který si díky svému rozpoznatelnému designu a vysoké ceně na sekundárním trhu drží mimořádnou atraktivitu pro nelegální prodej.
Zlodějské řemeslo se zdokonaluje a loupeže jsou často bleskové, odehrávající se za bílého dne na rušných ulicích. Nejrizikovějšími lokalitami jsou americká velkoměsta a Evropa, kde jsou běžné přepady motocyklisty či organizované útoky v luxusních restauracích, často s využitím ženské členky gangu k odlákání pozornosti. Alarmující je také nárůst pojistných podvodů, kdy majitelé deklarují ztrátu hodinek v moři, přestože prémiové modely jsou navrženy tak, aby nesklouzly – pojišťovny odhadují, že až 50 % těchto nároků je podvodných. Tento trend umocňuje expanze sekundárního trhu s luxusními hodinkami, který do roku 2030 pravděpodobně překoná prodej nových kusů a vytváří tak ideální prostředí pro organizovaný zločin, což vyžaduje neustálé zlepšování bezpečnostních opatření.