
Němečtí pojišťovací makléři procházejí zásadní transformací! Mladá generace hýbe trhem a mění zavedené pořádky, preferujíc dynamické brokerpooly před pomalými procesy tradičních pojistitelů. Pouhých 8 % makléřů dnes spolupracuje přímo s pojišťovnami, což výrazně posiluje vyjednávací sílu poolů a redefinuje vztahy na trhu. Tento posun přináší novou éru, kde klasická znalost produktů ustupuje do pozadí a do popředí se dostává klíčové partnerské poradenství a budování dlouhodobých vztahů s klienty.
Navzdory obrovskému potenciálu, který digitalizace pojišťovnictví nabízí pro akvizici nových klientů, praxe v Německu zatím zaostává. Mnoho makléřů postrádá cílené strategie pro generování leadů a efektivní řízení byznysu podle klíčových výkonnostních ukazatelů (KPI). Alarmující je i vysoké administrativní zatížení, které pohlcuje až 60 % pracovní doby, místo aby se makléři věnovali poradenství. Rostoucí regulace navíc představuje další velkou výzvu, avšak právě mladí makléři se aktivně snaží tyto bariéry překonat a modernizovat své obchodní modely.
Budoucnost patří těm, kteří využijí sílu inovací! InsurTech společnosti a roboporadci již nyní redefinují efektivitu a uživatelská očekávání, s algoritmy poháněnými rizikovými analýzami a poradenstvím s pomocí umělé inteligence stávající se běžnou realitou. Strategické přijetí těchto technologií může makléřům uvolnit ruce od rutinních úkolů, umožňujíc jim soustředit se na individuální efektivní poradenství, prohlubování odborných znalostí a budování silné osobní značky. To je šance, jak se stát skutečným „koučem důvěry“ a zajistit si konkurenční výhodu v neustále se vyvíjejícím digitálním pojišťovacím trhu.