Výsledky výzkumu mezi manažery finančních společností na téma dopadů koronavirové krize prezentoval na Meet EMA Online David Kozák, obchodní manažer emadata.cz. Respondenti reagovali na otázky vlivu pandemie na společnost, změn tržního postavení firmy a příležitostí (a hrozeb) v jednotlivých produktových kategoriích. Přes poměrně negativní náladu ve společnosti zůstává pohled manažerů na finančně poradenský byznys relativně vyrovnaný. Otázka zněla: Jak koronavirus ovlivní vaši společnost (sběr dat proběhl od 25. 3. 2020 do 16.4.2020)? Spíše pozitivně hodnotí byznys v aktuální situaci necelých 42 % z nich, dalších 8 % je přesvědčeno, že koronavirová krize jejich firmu nijak neovlivní. Opačný názor (spíše negativní postoj) zaujímá 33 % respondentů a zcela negativně vnímá dopady do svých podnikatelských aktivit téměř 17 % manažerů. A jakou očekávají změnu tržního postavení jejich společnosti v souvislosti s pandemií koronaviru? Na růst tržního podílu své firmy věří skoro 67 % respondentů, pokles tržního podílu očekává 25 % a prudký pokles podílu zmiňuje přes 8 % manažerů. V posledních dnech průzkumu se zvyšoval počet negativních odpovědí, nicméně nevzrostl do žádného zásadního zlomu. Koronavirus však podle manažerů představuje hrozbu pro většinu produktových segmentů. Největší pokles produkce odhadují jednoznačně v oblasti úvěrů na bydlení a doplňkového penzijního spoření. Nejméně jsou ohroženy spotřebitelské úvěry. Jakou aktuální náladu mezi manažery zaznamenal Karel Veselý z Deloitte? “Nezaznamenal jsem, že by byli až tak pozitivní, jak ukazuje průzkum. Vnímám to tak, že oslovení manažeři věří firmě, pro kterou pracují, protože tržní podíl je relativní věc.” “V případě hodnocení tržního podílu možná věří, že konkurence je na tom ještě hůř,” podotkl s nadsázkou Martin Viktora z pozice moderátora diskuse. “Komunikujeme s více než třiceti distributory na trhu a vidíme produkci přes různé typy produkčních kanálů včetně MLM firem a broker poolů,” navázal na jeho slova Tomáš Síkora z Creasoftu. “A vidíme dvě skupiny distributorů: u jedněch významný pokles produkce není vidět, protože jejich poradci pracují a pracují s online nástroji, snaží se hledat cestu k řešení požadavků a potřeb klientů. Pak je na trhu skupina distributorů, u nichž šla produkce extrémně dolů. Nemoc […]
The post Průzkum: Dopady koronavirové krize na manažery finančních společností appeared first on Poradci-sobě.cz.