
Revoluce v elektromobilitě čelí nečekané ráně! Čínský technologický gigant Xiaomi se potýká s obrovským propadem důvěry po tragické nehodě, při které zahynuly tři osoby v jejich voze SU7 s aktivním autopilotem. Tato fatální událost otřásla celým trhem a zapříčinila dramatický pád objednávek modelu SU7 o neuvěřitelných 55 % během jediného měsíce. Je zřejmé, že očekávání spojená s autonomními technologiemi utrpěla vážnou trhlinu a nutí spotřebitele i výrobce k zamyšlení nad budoucími inovacemi v oblasti chytrých elektromobilů.
Konkrétní čísla odhalují šokující realitu: objednávky luxusního sedanu SU7 klesly z březnových 83 400 na pouhých 35 600 kusů v dubnu. Tento propad není jediným úderem pro Xiaomi; společnost se potýká i se sporem ohledně problematické přední kapoty u závodní verze SU7 a odložila představení nového SUV modelu YU7. Reakce čínských regulátorů na sebe nenechala dlouho čekat – zpřísňují se pravidla pro vývoj i marketing pokročilých asistenčních systémů řízení, zakazují se přehnané reklamní slogany jako „autonomní řízení“ a dálkové aktualizace softwaru vyžadují nově úřední schválení. To vše značí novou éru pro celý segment vozidel s autopilotem.
Důsledky této krize přesahují hranice samotné automobilky Xiaomi a vrhají stín na celý globální automobilový průmysl, včetně gigantů jako Tesla a BYD, kteří sázejí na inovace v oblasti autonomního řízení. Nehoda je jasným varováním: důvěra zákazníků je nesmírně křehká a jediná tragédie může zcela změnit dynamiku trhu. Budoucnost autonomní dopravy je sice nevyhnutelná, ale cesta k ní bude delší, náročnější a především vyžaduje mnohem zodpovědnější přístup k bezpečnosti a transparentnosti. Automobilky i regulátoři musí najít rovnováhu mezi inovacemi a ochranou životů, aby si udrželi klíčovou důvěru v elektromobily.