Ačkoliv v roce 2024 došlo k mírnému poklesu počtu odcizených automobilů v Německu (ukradeno bylo 14 162 vozidel), rozsah finančních škod pro německé pojišťovny zůstává alarmující. Celkové pojistné plnění, které museli havarijní pojistitelé vyplatit, dosáhlo ohromné částky 293,5 milionu EUR. Přestože se jednalo o 6% pokles, průměrné náklady na jednu pojistnou událost se držely na historicky vysoké úrovni, konkrétně kolem 20 700 EUR. Tento fakt jasně signalizuje, že cílem organizovaných zlodějských skupin jsou stále moderní, drahé a technologicky vyspělé vozy.
Geografické statistiky vykreslují jasné rizikové zóny. Přestože celkový trend klesal, hned v devíti spolkových zemích, včetně Brém a Meklenburska-Předního Pomořanska, došlo k prudkému nárůstu trestné činnosti. Neotřesitelným centrem automobilových krádeží však zůstává Berlín. Ten je s mírou 39 odcizených vozidel na 10 000 pojištěných automobilů téměř třikrát rizikovější než druhý Hamburk a stojí za více než čtvrtinou všech krádeží v zemi. Zloději mají stabilní a prémiový vkus: nejoblíbenějšími značkami jsou tradiční německé giganty VW, Audi, Mercedes a BMW, které společně tvoří 42,4 % všech ukradených aut. Relativně nejvyšší riziko krádeže na 1 000 pojištěných vozidel pak nese luxusní Land Rover.
Závěry ze „Zprávy o krádežích motorových vozidel 2024“ potvrzují, že majitelé vozidel, zvláště těch nejžádanějších značek, musejí počítat s trvalým rizikem. Moderní technologie sice zvyšují zabezpečení, ale organizované skupiny se dokáží rychle přizpůsobit novým ochranným mechanismům. Pro majitele vozů jako jsou Land Rover, Audi nebo VW je proto zcela klíčové investovat do nadstandardního zabezpečení vozidel a strategicky volit parkovací místa, protože boj mezi technologiemi pojišťoven a rafinovaností zlodějů zůstává vyrovnaný.