Povinnost nahrávání hovorů finančních poradců, které mohou vést k poskytnutí investiční služby, bylo pro poradenské společnosti noční můrou. ČNB zákonnou úpravu prosadila… a firmy dál nenahrávají. Jak vypadá Šalamounovo řešení? Povinnost investičních zprostředkovatelů nahrávat veškeré hovory svých vázaných zástupců pro oblast investic nabyla účinnosti 1. května 2020. Po necelých dvou měsících účinnosti novely jsme obeslali finančně poradenské společnosti s dotazy, jak k nahrávání hovorů přistoupily. A řešení je vskutku šalamounské. Žádná z oslovených finančně poradenských společností hovory svých finančních poradců nahrávat nezačala. Nevidí k tomu důvod. „Naše společnost neposkytuje služby investičního poradenství po telefonu ani prostřednictvím videohovorů. Investiční služby poskytují naši poradci výhradně na osobní schůzce, kde také klientovi předávají potřebné materiály, případně je doposílají firemním e-mailem. Tento postup a jeho dodržovaní je kontrolováno. Nahrávání hovorů proto nepraktikujeme, ani to v budoucnu neplánujeme,“ uvedla jedna společnost, která si nepřála uvést svůj název. K explicitnímu zákazu poskytování i nabídce investičních služeb po telefonu přistoupily i další oslovené firmy. „Telefonní hovory vázaných zástupců s klienty nenehráváme, neboť vázaní zástupci mají striktní zákaz vést komunikaci s klienty týkající se poskytování investičních služeb nebo jejich propagace prostřednictvím telefonu. Obdobný zákaz platí i pro jiné komunikační kanály typu Skype, Zoom etc.,“ sdělil Mojmír Urbánek, generální ředitel SAB servis. „Hovory poradců aktuálně nenahráváme, jelikož vázaní zástupci ChytryHonza.cz v oblasti investic na základě vnitřního předpisu neposkytují investiční služby prostřednictvím telefonu. Vést telefonický rozhovor jsou oprávněni pouze v obecné rovině za účelem domluvy osobní schůzky. Na té pak mohou s klientem rozebírat příslušné detaily ohledně zprostředkování investičních nástrojů, tak aby naše společnost měla o těchto aktivitách relevantní záznam,“ uvedl Pavel Pastorek, obchodní ředitel společnosti Chytrý Honza. „Ze zákona nevyplívá povinnost hovory nahrávat, samozřejmě za předpokladu, že investiční služby nejsou komunikovány po telefonu. Prozatím se tedy držíme toho, že s klienty jednáme pouze osobně,“ odpověděla Kristina Radová Josephy, specialista compliance a metodické podpory eDO finanance, a dodala: „Vždy budeme preferovat osobní kontakt. Takový postup je profesionální a hlavně je v nejlepším zájmu klienta. Odborná témata se tak daleko lépe vysvětlují, klient vše lépe […]
The post Nahrávání hovorů: Revoluce se nekoná… appeared first on Poradci-sobě.cz.